Календарно-тематичне
планування
із зарубіжної
літератури в 10 класі
(рівень стандарту)
І
семестр
№ |
Дата |
Тема (основний зміст уроку) |
Примітки |
ВСТУП ОРИГІНАЛЬНА І
ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ |
|||
1 |
|
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст.
Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх
творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий
складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. ТЛ Автор, читач,
художній переклад, діалог культур. ЛК Використання
Інтернету для розширення кола читання.
УС Українські
бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. |
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ |
|||
2 |
|
Стародавня Греція Етапи й шедеври античності (огляд).
Гомер
(приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея»
(1-2 уривки за вибором учителя). ТЛ Міф, епічна
поема. |
|
3 |
|
Уславлення людського розуму,
вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й
несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. Урок розвитку мовлення №1 (усно). Міфологічні, пригодницькі й побутові
елементи в поемі Гомера «Одісея». |
|
4 |
|
Італія Специфіка
італійського Відродження, його основні етапи, представники. Написання тез до теми: «Специфіка
італійського Відродження» або презентація учнівських проектів. |
|
5 |
|
Данте
Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія»
(Пекло, І, V). Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна
комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення
ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. |
|
6 |
|
Концепція світу й людини. Алегоричний зміст
образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. |
|
7 |
|
Англія Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Вільям Шекспір
(1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки
драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії
«Гамлет». Провідні мотиви твору. |
Один із
монологів Гамлета напам’ять (за вибором учителя). |
8 |
|
Художній
простір (данське королівство як
символ). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність
шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та
інтерпретації в наступні епохи. ТЛ Вічний
образ, трагедія. ЛК Утілення
поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва. УС Українські
переклади творів. Уплив літератури античності й Відродження на українську
літературу. Гомерівські, дантівські й
шекспірівські мотиви у творчості українських поетів. |
|
9 |
|
Контрольна робота №1 Контрольний письмовий твір за
трагедією Вільяма Шекспіра «Гамлет». |
|
ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ. |
|||
10 |
|
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії
романтизму. Віхи мистецького шляху. ТЛ
Гротеск,
фантастика, соціальна сатира. |
|
11 |
|
Ернст Теодор
Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько
Цинобер». Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості
Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст
твору. Символіка. |
|
12 |
|
Росія Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика
Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність
творів. ТЛ Психологізм. |
|
13 |
|
Позакласне читання №1 Ернст Теодор Амадей Гофман «Золотий горнець». |
|
14 |
|
Урок розвитку мовлення №2 Аналітичне дослідження творів Ф. М. Тютчева або А. А. Фета
(письмово). |
|
15 |
|
США Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен
(1819 – 1892). «Листя
трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості
світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям
Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ
ліричного героя. Символи. Традиції й
художнє новаторство В. Вітмена. ТЛ Верлібр. УС Майстерність
українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську
поезію. |
Напам’ять
один уривок за вибором учня. |
16 |
|
Контрольна робота №2 за темами «Золоті сторінки далеких епох», «Поезія й проза пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.». Тести, відповіді на
запитання. |
|
ІІ
семестр
№ |
Дата |
Тема (основний зміст уроку) |
Примітки |
|
РОМАН XIX СТ.
|
||||
17 |
|
Роман як жанр літератури, його формування і
провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. ТЛ. Роман та його різновиди, індивідуальний
стиль. Росія Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин і кара». Значення Ф. М. Достоєвського для
розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем
традицій М. В. Гоголя. |
|
|
18 |
|
Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом
свідомості головного героя. «Теорія» Раскольнікова, її сутність і
проблемність. |
|
|
19 |
|
Система персонажів. Зіставлення образів
персонажів («двійники» і антиподи Раскольнікова). |
|
|
20 |
|
Біблійні мотиви. Особливості індивідуального
стилю письменника. Поліфонізм твору. Екранізації романів XIX ст. |
|
|
21 |
|
Позакласне читання №2 Стендаль (Марі Анрі Бейль) «Ваніна Ваніні». . |
|
|
22 |
|
Контрольна робота №3 Контрольний твір-роздум за романом Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара». |
|
|
23 |
|
Англія Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця.
Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів.
Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і
новаторство О. Вайльда в жанрі роману.
|
|
|
24 |
|
Урок розвитку мовлення №3 Дискусія за романом Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея»: «Краса – явище
моральне, аморальне чи «по той бік добра і зла?» Екранізації
романів XIX ст. |
|
|
ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ |
||||
25 |
|
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця
XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм,
неоромантизм. Франція Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла»
(«Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»). Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель
модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи,
особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. ТЛ. Модернізм, символізм,
імпресіонізм, неоромантизм, символ. ЛК. Імпресіонізм та символізм у різних видах мистецтва. |
|
|
26 |
|
Теоретичні засади й художні відкриття поезії
французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці. Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво»,
«Осіння пісня». Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне
мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні».
Сугестивність, музичність, живописність лірики. |
Напам’ять
один вірш за вибором учня. |
|
27 |
|
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки»,
«Моя циганерія». Художнє новаторство
А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки».
Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія». |
|
|
28 |
|
Урок розвитку мовлення №4 Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена,
Артюра Рембо (за вибором учнів). |
|
|
ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ. (3 год.)
|
||||
29 |
|
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. ТЛ. «Нова драма»,
дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія. |
|
|
30 |
|
Бельгія Моріс Метерлінк (1862 –
1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція
символістського театру. |
|
|
31 |
|
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії
«Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка
образів. Трактування фіналу. (ЛК) Екранізації
й театральні вистави за драматичними
творами кінця XIX-XX ст. |
|
|
32 |
|
Контрольна робота №4 за темою «Перехід до
модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія
кінця XIX -
початку XX ст.». Тести. |
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ
ЧИТАННІ
|
||||
33 |
|
Бразилія Паоло Коельйо
(нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в
романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл
існування». |
|
|
34 |
|
Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й
образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі. ТЛ. Класична і
масова література. Художність. ЛК. Бібліотечні та інтернет-ресурси, використання їх для
збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книжкою. Взаємодія
різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і
літератури. |
|
|
35 |
|
ПІДСУМКИ Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. |
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий