Зарубіжна література 5 клас
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||
|
Дата
|
|
Дата
|
|
Контрольний класний твір
|
–
|
1.
|
1
|
1.
1.
|
Виконання
інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
|
1.
2.
+1
|
2
|
1.
2.
+1
|
Уроки
розвитку мовлення
(РМ)
|
2
(у+п)
|
1.
2.
|
2
(у+п)
|
1.
2.
|
Уроки
позакласного читання
(ПЧ)
|
2
|
1.
2.
|
2
|
1.
2.
|
Перевірка зошитів
|
4
|
|
5
|
|
Для вивчення напам’ять
Й. В. Гете. «Нічна пісня
подорожнього» Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»
№
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Примітка
|
|
||||
1.
|
|
Вступ. Література і фольклор — скарбниця духовних
багатств людства. Роль книги в сучасному житті. ТЛ. Світова література
|
Учень (учениця):
розуміє значення світової літератури в сучасному житті людини
й людства;
визначає різновиди та характерні риси фольклорних творів (малих
жанрів);
знає поняття
«фольклор», «прислів’я», «приказка», «загадка», «пісня», розрізняє їх за будовою і художніми
особливостями;
наводить
приклади і розкриває значення (пряме і переносне) 2-3-х прислів’їв,
приказок, загадок, пісень;
розкриває національну специфіку і загальнолюдський зміст
фольклорних творів (малих жанрів) різних народів;
демонструє
на прикладі самостійно прочитаних творів вплив
фольклору на літературу;
встановлює подібність прислів’їв, приказок, загадок, пісень
різних народів (у тому числі з використанням іноземної мови).
|
|
2.
|
|
Фольклор. Його
характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. ТЛ. Фольклор
|
|
|
3.
|
|
Р.М.№1 (усно) Літературний практикум
за жанрами фольклору
|
|
|
3.
|
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки.
Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх
характерні ознаки. ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва
(живопис, кіно, музика, мультиплікація)
|
Учень (учениця):
виразно
читає тексти казок;
визначає головну думку прочитаного;
переказує тексти казок
(окремі фрагменти й цілісно);
висловлює враження і власне ставлення до подій творів;
дає
характеристику казкових персонажів, оцінює їхні вчинки, моральні якості;
називає основні ознаки фольклорної і літературної казки,
демонструє їх прикладами із прочитаних творів;
виявляє елементи будови
казок (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори та ін.);
розкриває гуманістичний зміст казок, моральні цінності, втілені
в них;
знає визначення понять «антитеза», «алегорія», вирізняє їх у прочитаних текстах, розкриває значення антитези й алегорії
у казках;
розуміє поняття «автор літературного твору»;
розкриває національний колорит народних і літературних казок,
окремі засоби його створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби
та ін.);
називає відомих збирачів і авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і
В. Грімм, О. Пушкін та ін.);
знає твори мистецтва, в яких втілені казкові образи й
сюжети (живопис, музика, мультиплікація, кіно тощо), виявляє особливості інтерпретації казкових образів і сюжетів у
різних видах мистецтва;
порівнює українські та зарубіжні народні казки, встановлює в них
окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови та ін.);
називає імена 2-3-х українських письменників – авторів літературних казок, їхні твори, а також
імена 2-3-х відомих українських перекладачів зарубіжних казок.
|
|
4.
|
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал».
Викриття в образах тварин негативних людських якостей. ". ТЛ. Алегорія. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і
українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис).
|
|
|
5.
|
|
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».
Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в
образах Іссумбосі. ЛК. Національний колорит японських казок. УС. Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках
(Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик)
|
|
|
6.
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна».
Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
|
|
|
7.
|
|
Значення фантастичних елементів у казці "Пензлик
Маляна"
|
|
|
8.
|
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець»
(третя подорож). Утвердження жаги
відкриття світу, мужності й людяності в казці.
|
|
|
|
|
|||
9.
|
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець»
(третя подорож) . Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу
людини над обставинами. ЛК. Національний колорит казок і засоби його
створення.
|
|
|
10.
|
|
Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів
Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».
|
|
|
11.
|
|
Р.М.№2(письмово) Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних
цінностей. Складання порівняльної характеристики образів пасербиці та Рідної
доньки
|
|
|
12.
|
|
Своєрідність конфлікту казки «Пані Метелиця». ТЛ. Антитеза у казці ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми,
образи, особливості будови).
|
|
|
13.
|
|
ПЧ№1 Ш.Перро «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності в казці. Характеристика образу Попелюшки
|
|
|
14.
|
|
Контрольна робота №1 (тест+розгорнуті
відповіді на питання) «Вступ. Казки народів світу)
|
|
|
|
|
|||
15.
|
|
Олександр Пушкін. Знайомство з поетом. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Традиції
народної казки та багатство авторських образів у вступі до поеми "Руслан і Людмила"
|
|
|
16.
|
|
Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Читання і обговорення улюблених уривків.
|
|
|
17.
18
|
|
Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів. Автор
|
|
|
19.
|
|
Ганс Крістіан Андерсен «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»
|
|
|
20.
|
|
Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в
образі імператора.
|
|
|
21.
|
|
ПЧ №2 Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева»
|
|
|
22.
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка».
Казкові персонажі, їх характеристика.
|
|
|
23.
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка».
Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору
|
|
|
24.
25
|
|
Еволюція образу головного героя. Шлях до відродження
душі головного героя.
|
|
|
26.
|
|
Контрольна робота№2 (тести)
«Літературні казки . Творчість О. Пушкіна, Г.К. Андерсена,
О. Уайльда»
|
|
|
ПРИРОДА І ЛЮДИНА
|
||||
27.
|
|
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація
образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
(ТЛ) Початкове поняття про вірш. Тема, ідея.
|
Учень (учениця):
виразно
читає і емоційно сприймає віршовані й
прозові твори;
дає
визначення термінів «тема», «ідея», розкриває їх у прочитаних творах, наводить відповідні цитати;
знаходить у творах описи природи (пейзажі), розкриває їх емоційне забарвлення, роль у тексті;
визначає ставлення автора до світу природи, знаходить і коментує відповідні
цитати;
дає
визначення понять «епітет», «метафора», вирізняє їх у прочитаних текстах, встановлює роль у розкритті авторського задуму;
встановлює специфіку літературного пейзажу порівняно з іншими
творами мистецтва (живопису, музики);
виявляє зв'язок із фольклором прочитаних літературних творів
на рівні окремих образів, художніх засобів, жанрових рис (пісня).
|
|
28.
|
|
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення
взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.
Виразне читання напам’ять
|
|
|
|
||||
29.
|
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у
вірші. ЕК Зв'язок із фольклором (пісня).
Виразне читання напам’ять
|
|
|
30.
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи
|
|
|
31.
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Утвердження любові до
всього живого.
|
|
|
32.
33.
|
|
Зображення
художніх образів, їх розкриття в
подіях твору.
|
||
34.
|
|
Контрольна робота №3 за творчістю Дж.
Кітса, Й.В. Гете, Г. Гайне, Е. Сетона-Томпсона
|
|
|
|
||||
Тематична
|
||||
ІІ Семестр
|
||||
35.
|
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра».
Світ дітей
і світ дорослих у повісті.
|
виразно
читає фрагменти текстів (зокрема читання в особах,
коментоване читання);
має
початкові уявлення про
«сюжет» (як художню послідовність
подій);
називає
елементи сюжету (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка),
визначає їх у творах;
розповідає
про основні події прочитаних творів Марка Твена і Е. Портер;
переказує
окремі розділи (фрагменти) прозових текстів;
знає
і розуміє поняття «портрет», визначає у тексті портрети
персонажів;
характеризує
образи персонажів, дає оцінку їхнім
моральним якостям, вчинкам;
визначає
окремі художні засоби створення образів персонажів (портрет, учинки, мова,
ставлення до інших тощо);
має
початкові уявлення про поняття «повість», «роман», визначає їхні жанрові ознаки на
прикладі прочитаних творів;
порівнює
образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна, Тома Сойєра і Полліанни, визначає схожість і відмінність між
ними (на рівні рис характеру);
знає
українських перекладачів творів Марка Твена і Е. Портер.
|
|
36.
|
|
Том Соєр і Гекельберрі Фін як головні персонажі
повесті.
|
|
|
37.
|
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
|
|
38.
|
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
|
|
|
39.
|
|
Елеонор Портер (1868-1920). «Поліанна».
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на
життя міста.
|
|
|
|
|
|||
40.
|
|
Поліанна та її друзі.
|
|
|
41.
42.
|
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
|
|
43.
|
|
Художні засоби
розкриття образу Поліанни.
|
|
|
44.
|
|
ПЧ№3 А. Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха»
|
|
|
45.
|
|
Контрольна робота №4 Контрольний твір. «М. Твен, Е. Портер»
|
|
|
Тематична
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
|
||||
46.
|
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із
біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби. ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку
(літературну), повість
|
Учень (учениця):
знає основні відомості про письменника Л. Керрола, переклади
його книг;
розповідає
про творчу історію книги «Аліса в Країні Див»;
переказує зміст основних епізодів твору Л. Керрола;
описує і
характеризує образ Аліси, а також
персонажів, що її оточують;
визначає ознаки казки й повісті у творі Л. Керрола;
виявляє особливості художньої мови повісті-казці «Аліса в
країні Див» на підставі фрагментів оригіналу (за умови володіння іноземною
мовою) або на підставі перекладу;
дає
визначення поняття «фантастика», виявляє фантастичні елементи у
творі Л. Керрола;
розуміє особливості розвитку сюжету в ліричному творі
М.І. Цвєтаєвої (як плин почуттів, спогадів, роздумів, образів);
характеризує
образ ліричної героїні вірша М. Цвєтаєвої «Книги в
червоній палітурці», світ її захоплень;
розповідає про свої улюблені книги, мистецькі уподобання.
|
|
47.
|
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
|
|
|
48.
|
|
Образ Аліси,
світ її уяви і захопливі пригоди.
|
|
|
49.
|
|
Персонажі, які оточують героїню.
|
|
|
50.
|
|
Персонажі, які оточують героїню.
|
||
51.
|
|
Особливості
художньої мови твору.
|
|
|
52.
|
|
РМ№3 (усно) Пререказ епізоду
твору.
|
|
|
|
|
|||
53.
|
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи
з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
|
|
|
54.
|
|
«Книги в червоній палітурці» Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль
літературних і музичних асоціацій у творі.
(ТЛ)
Початкові поняття про фантастику.
Поглиблення понять про казку (літературну), повість, вірш.
(ЛК) Утілення сюжету повісті-казки
Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно,
мультиплікація, музика та ін.).
(УС) Переклади й видання книжок
Льюїса Керролла.
(ЕК) Елементи казки
у творі.
|
|
|
55.
|
|
Контрольна робота №5 за творчістю Л.
Керрола, М. І. Цвєтаєвої
|
|
|
Тематична
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
У
КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
|
||||
56.
|
|
Туве Янсон. Життя і творчість. «Капелюх
чарівника»
|
Учень (учениця):
називає імена популярних сучасних письменників, їхні твори для
дітей;
переказує близько до тексту зміст прочитаних творів;
розкриває особливості сюжету;
визначає актуальні ідеї творів;
характеризує образи персонажів у їхніх вчинках, ставленні до інших;
висловлює власне судження щодо подій і вчинків героїв;
розрізняє поняття «персонаж» (як втілення загального в
конкретному, дійова особа у творі) і «герой» (персонаж із яскравими
індивідуальними рисами, рушій сюжету, центр
твору), розкриває специфіку
їх зображення у прочитаних творах;
зіставляє образи дітей класичної і сучасної літератури
(прочитаних протягом року);
розповідає про свої улюблені твори сучасної літератури, пояснює, чому саме вони привернули
увагу;
знає сучасні літературно-художні видання для дітей,
характеризує їх цілісно і в окремих частинах – рубрики, окремі твори,
ілюстрації та ін.
|
|
57.
|
|
«Капелюх чарівника». Сюжет твору
|
|
|
58.
|
|
«Капелюх чарівника». Чарівність
художнього світу твору
|
|
|
59.
|
|
«Капелюх чарівника». Персонажі твору Т.Л.Персонаж і герой літературного твору.
|
|
|
60.
|
|
«Капелюх чарівника». Утілення в героях
твору ідеї доброти, щирості, сімейних цінностей
|
|
|
61.
|
|
«Капелюх чарівника». Художні та
жанрові особливості твору
|
|
|
62.
|
|
Р.М. (письмово)№4 «Мій улюблений літературний
герой»
|
|
|
63.
|
|
ПЧ№ 4 Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань,
або Суботик повертається в суботу»
|
|
|
64.
|
|
У світі мистецтва (літератури й культури)
|
|
|
65
|
|
Контрольна робота №6 (тести) за
творчістю
П. Маара, Т. Янсона.
|
|
|
Тематична
|
||||
66
|
|
Твори сучасного мистецтва (кіно, театр
та ін.) для дітей і про дітей.
|
Учень (учениця):
знає імена авторів і
відомих українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися
протягом року;
розкриває ідейно-художній
зміст прочитаних творів;
виявляє набуті вміння й
навички елементів аналізу та інтерпретації окремих компонентів тексту
(сюжету, персонажів, художніх
особливостей тощо);
демонструє вміння (елементарне, початкове) зіставляти (з
використанням іноземної мови, яку вивчає) оригінали й переклади творів на
окремих рівнях – тематики, образів, мовних особливостей та ін., а також
порівнювати твори різних видів мистецтва.
|
|
67
|
|
Сучасні
книжки українських та зарубіжних письменників для дітей.
|
||
68
|
|
Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі:
динаміка змін.
|
||
69
|
|
Підсумковий урок
|
||
70.
|
|
Повторення та узагальнення вивченого за рік із світової
літератури
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий