КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
||
І семестр
ВСТУП (2 год.)
|
|||||
1
|
Література як вид
мистецтва. Художній образ.
|
|
|
||
2
|
Література як вид
мистецтва.
(ТЛ)
Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
|
|
|
||
(ЛК)
Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й
мистецтві.
(УС)
Традиційні
образи українського й зарубіжного фольклору .
(ЕК) Особливості
зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.
|
|||||
МІФИ НАРОДІВ
СВІТУ ( 7 год.)
|
|||||
3
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи
міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах народів світу.
Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів
|
|
|
||
4
|
Індійські міфи. Творення.
Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя).
|
|
|
||
5
|
Єгипетські міфи. Міф про Ра та Апопа. Міф про Тефнут.
|
|
|
||
6
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея
|
|
|
||
7
|
Міфи про Геракла. (1-2 міфи)
|
|
|
||
8
|
Міф «Нарцис».
|
|
|
||
(ТЛ)
Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).
(ЛК)
Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр,
мультиплікація та ін.).
(УС)
Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про
добрі й злі сили).
(ЕК)
Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і
казка.
|
|||||
9
|
Урок
розвитку зв’язного мовлення.
Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой».
|
|
|
||
10
|
Контрольна робота № 1. Міфи народів світу.
|
|
|
||
МУДРІСТЬ БАЙКИ (3
год)
|
|||||
11
|
Байка як літературний
жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
|
|
|
||
12
|
Езоп.
«Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня»,
«Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання
конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей
(працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в
алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
|
|
|
||
13
|
Іван
Андрійович Крилов (1769–1844).
«Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за
вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова.
Яскравість алегоричних образів.
|
|
|
||
14
|
Урок виразного читання.
Виразне читання байок І. Крилова.
|
|
Р.Ч
|
||
(ТЛ)
Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний
образ).
(ЛК)
Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І. А. Крилова у
мистецтві.
(УС)
Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських
байках.
(ЕК)
Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках
І. А. Крилова.
|
|||||
ПРИГОДИ І
ФАНТАСТИКА (16 год)
|
|||||
15
|
Урок позакласного читання. Данієль Дефо «Життя
і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
|
|
|
||
16
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів Скарбів». Особливості
розвитку пригодницького сюжету у творі.
|
|
|
||
17
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система
образів (пірат Сілвер і його поплічники).
|
|
|
||
18
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система
образів (товариші Джима Гокінса).
|
|
|
||
19
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса
|
|
|
||
20
|
Контрольна робота № 2. Мудрість
байки. Пригоди і фантастика (Р.Л. Стівенсон).
|
|
|
||
21
|
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі,
або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока
людяність творів Ч. Діккенса. .
|
|
|
||
22- 23
|
Подорож у часі й просторі Скруджа.
|
|
|
||
24
|
Динаміка образу Скруджа, причини його
духовного переродження.
|
|
|
||
25
|
Сюжет і композиція
повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки,
пісні).
|
|
|
||
26
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Що в житті людини
найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в
прозі…»).
|
|
|
||
27
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). М. В. Гоголь
і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина).
|
|
|
||
28
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.
|
|
|
||
29
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
|
|
|
||
30
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
|
|
|
||
31
|
Роль фантастики в повісті.
|
|
|
||
32
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.;
різдвяні символи; елементи казки).
|
|
|
||
(ТЛ)
Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція.
(ЛК)
Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.
(УС)
М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у
Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість
Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.
(ЕК)
Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Діккенса і М. В. Гоголя.
|
|||||
33
|
Контрольна
робота № 3. Пригоди і фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). Контрольний твір.
|
|
Р.Ч
|
||
34
|
Урок позакласного читання. Жуль Верн «Діти капітана
Гранта».)
|
|
|
||
|
ІІ семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ (12 год)
|
|
|
||
35
|
Антон Павлович Чехов (1860–1904).
«Хамелеон». Викриття у творі пристосуванства,
підлабузництва. Символічність
назви.
|
|
|
||
36
|
А. Чехов «Товстий і тонкий».
Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування.
|
|
|
|
|
37
|
Діалог як основна форма
розкриття сюжету.
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль
художньої деталі. Підтекст.
|
|
|
||
38
|
Урок позакласного читання. О. Генрі «Вождь
червоношкірих».
|
|
|
||
39
|
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми
життя і смерті, дружби і зрадництва в творі.
|
|
|
||
40
|
Характеристика героїв твору.
|
|
|
||
41
|
Описи природи та їхня роль у тексті. Значення
назви оповідання.
|
|
|
||
42
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921).
«Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної
культури: пошук свого місця в сучасному світі.
|
|
|
||
43
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Образ Максима Яценка, твердість його
переконань, увага і повага до інших.
|
|
|
||
44
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у
житті. Петро та Евеліна.
|
|
|
||
45
|
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського.
Тема мистецтва в повісті.
|
|
|
||
46
|
Урок виразного читання. Мелодекламація уривка з повісті В. Короленка
«Сліпий музикант».
|
|
|
||
(ТЛ)
Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
(ЛК)
Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.
(УС)
А. П. Чехов і Україна. В. Г. Короленко і Україна.
Літературні музеї А. П. Чехова і В. Г. Короленка в
Україні.
(ЕК)
Порівняння
образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і
відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями,
ілюстраціями до них.
|
|||||
47
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум
|
|
|
||
48
|
Контрольна
робота № 4. Людські стосунки.
|
|
|
||
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ
СВІТУ (6 год)
|
|||||
49
|
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта
художнього змісту хайку.
|
|
напам’ять
|
||
50
|
Зображення
станів природи в ліриці Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
|
|
|
||
51
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині».
Ідея любові до батьківщини у вірші.
|
|
напам’ять
|
|
|
52
|
Антитеза «рідний край – чужина». Елементи фольклору (традиційні образи,
постійні епітети, повтори тощо
|
|
|
||
53
|
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами
міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.
|
|
|
||
54
|
Туристичні листівки як символ широти світу й прагнення
до його відкриття.
|
|
|
||
55
|
Урок виразного читання. Поетичне бачення світу.
|
|
Р.Ч.
|
||
(ТЛ)
Хайку, ліричний герой.
(ЛК)
Початкові
відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.
(УС)
Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів.
(ЕК)
Елементи фольклору у творі Р. Бернса
|
|||||
56
|
Контрольна
робота № 5. Поетичне бачення світу.
|
|
|
||
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО
В ЛІТЕРАТУРІ (4 год)
|
|||||
57
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в
оповіданні.
|
|
|
||
58
|
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу
Джоконди для розкриття основної ідеї твору.
|
|
|
|
|
59
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки».
Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору –
віра в перемогу людського розуму.
|
|
|
||
60
|
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування
Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства.
|
|
|
||
(ТЛ)
Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику.
(ЛК)
Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та
ін.).
(УС)
Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей.
(ЕК)
Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та інших
видах мистецтва.
|
|||||
61
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний твір.
|
|
|
||
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА
Зростання і взаємини ЗІ СВІТОМ (4) |
|||||
62
|
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні
відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних
країнах. «Міо, мій Міо».
|
|
|
||
63
|
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над
злом.
|
|
|
|
|
64
|
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв.
|
|
|
||
65
|
Урок позакласного читання. Крістіне Нестлінгер «Начхати нам на огіркового короля!».
|
|
|
||
(ТЛ)
Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман
(фантастичний роман). (ЛК) Фентезі
в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.).
(УС)
Твори сучасних письменників для дітей і про дітей.
(ЕК)
Утілення
творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін.
|
|||||
66
|
Контрольна
робота № 6. Образ майбутнього в літературі. Сучасна
література. Зростання і взаємини зі світом.
|
|
|
||
ПІДСУМКИ
|
|||||
67, 68
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
|
||
Учень (учениця):
знає
авторів
і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися
протягом року;
розкриває
ідейно-художній
зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості,
систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість,
роман, хайку та ін.);
знає
визначення основних літературознавчих понять, що
вивчалися протягом 5–6 класу,
застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і
компонентів – образів, сюжетів та ін.);
демонструє
вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах
мистецтва;
усвідомлює взаємозв’язки
української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис
міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та
ін.) тощо).
|
|||||
69, 70
|
Резервні уроки. (2 год).
|
|
|
|
|
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
||
|
Дата
|
|
Дата
|
|
Контрольний класний твір
|
1.
|
1.
1.
|
1
|
1.
1.
|
Виконання
інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
|
1.
2.
|
2
|
1.
2.
|
Уроки
розвитку мовлення
(РМ)
|
2
(у+п)
|
1.
2.
|
2
(у+п)
|
1.
2.
|
Уроки
позакласного читання
(ПЧ)
|
2
|
1.
2.
|
2
|
1.
2.
|
Перевірка зошитів
|
4
|
|
5
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий