6 клас

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

№ уроку
Тема
Дата
Для приміток

І семестр
ВСТУП  (2 год.)

1
Література як вид мистецтва. Художній образ.



2
Література як вид мистецтва.
(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний  образ, вічний образ. 



(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.
(УС) Традиційні образи українського й зарубіжного фольклору .
(ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.

МІФИ НАРОДІВ СВІТУ ( 7 год.)

3
Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах народів світу. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів



4
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя).




5
Єгипетські міфи. Міф про Ра та Апопа. Міф про Тефнут.



6
Грецькі міфи. Міф про Прометея





7
Міфи про Геракла. (1-2 міфи)




8
Міф «Нарцис».




(ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив. Поглиблення поняття про образ  (міфологічний образ).
(ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).
(УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).
(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.

9
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой».



10
Контрольна робота № 1. Міфи народів світу.



МУДРІСТЬ БАЙКИ (3 год)

11
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.



12
 Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя). Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.



13
Іван Андрійович Крилов (17691844). «Квартет»,  «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя). Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів.



14
Урок виразного читання. Виразне читання байок І. Крилова.

Р.Ч


(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І. А. Крилова у мистецтві.
(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках.
(ЕК) Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І. А. Крилова. 

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА (16 год)

15
Урок позакласного читання. Данієль Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».



16
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів Скарбів».  Особливості розвитку пригодницького сюжету у творі.



17
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (пірат Сілвер і його поплічники).



18
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (товариші Джима Гокінса).



19
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса



20
Контрольна робота № 2. Мудрість байки. Пригоди і фантастика (Р.Л. Стівенсон).



21
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса. .



22- 23


Подорож у часі й просторі Скруджа.




24
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.



25
Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні). 




26
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»).



27
Микола Васильович Гоголь (1809–1852).  М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні  (Полтавщина).



28
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.



29
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.



30
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.



31
Роль фантастики в повісті.



32
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).



(ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман), повість. Композиція.
(ЛК) Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві. 
(УС) М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні  (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.
(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Діккенса і М. В. Гоголя.

33
Контрольна робота № 3. Пригоди і фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). Контрольний твір.

Р.Ч

34
Урок позакласного читання. Жуль Верн «Діти капітана Гранта».)




ІІ семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ (12 год)



35
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття у творі пристосуванства,  підлабузництва.  Символічність назви.



36
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування.



37
Діалог як основна форма розкриття сюжету.  
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст.


38
Урок позакласного читання. О. Генрі «Вождь червоношкірих».



39
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби і зрадництва в творі.



40

Характеристика героїв твору.



41
Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання.



42
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної культури: пошук свого місця в сучасному світі.



43
В. Короленко «Сліпий музикант». Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.



44
В. Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у житті. Петро та Евеліна.



45
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського. Тема мистецтва в повісті.



46
 Урок виразного читання. Мелодекламація уривка з повісті В. Короленка «Сліпий музикант».




(ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.
(ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.
(УС) А. П. Чехов і Україна. В. Г. Короленко і Україна. Літературні музеї А. П. Чехова і В. Г. Короленка в Україні.
(ЕК) Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.

47
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум



48
Контрольна робота № 4. Людські стосунки.



ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ (6 год)

49
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку.

напам’ять

50
 Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.



51
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини у вірші.


напам’ять

52
Антитеза «рідний край – чужина». Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо




53


Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.



54
Туристичні листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.



55
Урок виразного читання. Поетичне бачення світу.


Р.Ч.

(ТЛ) Хайку,  ліричний герой.
(ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.
(УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. 
(ЕК) Елементи фольклору у творі Р. Бернса

56
Контрольна робота № 5. Поетичне бачення світу.



ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ (4 год)

57
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.



58
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору.



59
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору – віра в перемогу людського розуму. 



60
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства.



(ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику.
(ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.).
(УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей.
(ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та інших видах мистецтва.

61
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний твір.



СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Зростання і взаємини ЗІ СВІТОМ (4)

62
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. «Міо, мій Міо».



63
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над злом.


       
64
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв.



65
Урок позакласного читання. Крістіне Нестлінгер «Начхати нам на огіркового короля!».




(ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.).
(УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей.
(ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін.

66
Контрольна робота № 6. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом.



ПІДСУМКИ

67, 68
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.




Учень (учениця):
знає авторів і українських перекладачів творів зарубіжних письменників, що вивчалися протягом року;
розкриває ідейно-художній зміст, актуальність прочитаних творів, їхні сюжетно-композиційні особливості, систему образів, жанрову своєрідність (окремих жанрів – оповідання, повість, роман, хайку та ін.);
знає визначення основних літературознавчих понять, що вивчалися протягом 56 класу, застосовує їх у процесі аналізу й інтерпретації текстів (окремих фрагментів і компонентів – образів, сюжетів та ін.);
демонструє вміння порівнювати твори літератури та їхнє втілення в різних видах мистецтва;
усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо).  


69, 70
Резервні уроки. (2 год).
































Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 56 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 4 години;
резервний час – 6 годин.
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
         І  семестр
   ІІ     семестр

Дата

Дата
Контрольний класний твір

       1.
1.     1.
1
1.     1.

Виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
2
1.
2.

2
1.
2.

Уроки розвитку мовлення
(РМ)
2
(у+п)
1.
2.
2
(у+п)
1.
2.
Уроки позакласного читання
(ПЧ)
2
1.
2.
2
1.
2.
Перевірка зошитів
4

5





Комментариев нет:

Отправить комментарий