7 клас

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

Тема
К-сть год.
Дата
І СЕМЕСТР
ВСТУП
1
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів.
1

2
Основні відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри художнього перекладу.


БИЛИНИ І БАЛАДИ
3
Билина як жанр давньоруської літератури. Основні цикли билин. «Про Іллю Муромця і Соловія». Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах.  Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах.          
1

4
Ідеал воїна-захисника в билині «Про Іллю Муромця та Соловія».         
1

5
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір – характеристика літературного героя «Ілля Муромець – ідеал воїна-захисника рідної землі».
1

6
Урок позакласного читання. Билина «Садко».
1

7
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
1

8
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.
1

9
«Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна Гуда.
1

10
Ф. Шиллер. «Рукавичка». Випробовування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
1

11
А. Міцкевич. «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору в творі.
1

12
Р.Л. Стівенсон. «Вересовий трунок». Основний конфлікт балади. Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних інтересів. Символіка твору.
1

13
Урок  виразного читання. Виразне читання балад.
1

14
Контрольна роб  Контрольна робота № 1. Вступ. Розділ «Билини і балади».
1

ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
15
 В. Скотт – засновник історичного роману.
1

16
В. Скотт. Історичний колорит твору і засоби його творення.


17
В. Скотт. Динаміка сюжету роману «Айвенго».
1

18
В. Скотт. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Ровени і Ребеки.
1

19
В. Скотт. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».


20
Із резервних годин. В. Скотт. Образи Бріана де Буагільбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі. Зіткнення з жорстокістю і підступністю.
1

21
Із резервних годин. В. Скотт. Утілення в образі Айвенго кодексу  лицаря, художні засоби створення образу.
1

22
Урок розвитку зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика літературних  героїв Айвенго та Бріана де Буагільбера.
1

23
Друга світова війна у європейській поезії. Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.
1

24
Василь Биков. «Альпійська балада». Гуманістичний зміст повісті.
1

25
Василь Биков. «Альпійська балада». Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. Образи Івана Терешка і Джулії.
1

26
Василь Биков. «Альпійська балада». Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.  Особливості сюжету і композиції повісті.
1

27
Контрольна роб  Контрольна робота № 2 Розділ «Історичне минуле в літературі».
1

ДУХОВНЕ ВИПРОБОВУВАННЯ ЛЮДИНИ
28
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Утвердження сімейних цінностей.
1

29
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Символічність назви оповідання.
1

30
Р. Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу і Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв.
1

31
Р. Кіплінг. Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).
1

32
Урок виразного читання. Р. Кіплінг. «Якщо…»
1

33
 Контрольна ро  Контрольна робота № 3. Розділ «Духовне випробовування людини».
1

34
Урок позакласного читання. Ч. Діккенс «Пригоди Олівера Твіста».


ІІ СЕМЕСТР
ДРУЖБА І КОХАННЯ
35
Олександр Пушкін. «19 жовтня 1825 року» Дитинство і юність О.С. Пушкіна. 19 жовтня – День Ліцею. Ліцейські друзі поета. Авторські спогади і роздуми у творі.
1

36
Олександр Пушкін. «19 жовтня 1825 року». Уславлення дружби й вірності у вірші.
1

37
Олександр Грін. Основні факти життя і творчості митця.
1

38
Олександр Грін. «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
1

39
Олександр Грін. «Пурпурові вітрила». Духовно-емоційний світ Артура Грея.
1

40
Олександр Грін. «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в творі. Символіка образу пурпурових вітрил.
1

41
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум на морально-етичну тему «В чому чарівна сила мрії?» за повістю «Пурпурові вітрила».
1

42
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Моя любов – рожевій квіт…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.  
1

43
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…» Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.  
1

44
Із резервних годин. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. К. Симонов «Чуєш… Ти чекай мене..» Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.  
1

45
Контрольна роб   Контрольна робота № 4. Розділ «Дружба і кохання».
1

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
46
Едгар Аллан По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.
1

47
Едгар Аллан По. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення.
1

48
Із резервних годин. Едгар Аллан По. «Золотий жук». Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. 
1

49
А. Конан  Дойл – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
1

50
А. Конан  Дойл. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса.
1

51
Із резервних годин. Утвердження в  образі Шерлока Холмса сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Вотсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. 
1

52
Контрольна робота № 5. Розділ «Літературний детектив».
1

СВІТОВА НОВЕЛА
53
О. Генрі – майстер новели. Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього.
1

54
Із резервних годин. О. Генрі. Новела «Останній листок». Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).   Особливості художньої мови новели.
1

55
О. Генрі. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
1

56
Урок розвитку зв
’язного мовлення.
Контрольний твір.«Дива, які творить звичайна людяність» (за прочитаними новелами О. Генрі).
1

57
Г. Дж. Уеллс – видатний англійський фантаст. «Чарівна крамниця».
1

58
Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Особливості дитячого світу.  Оповідач твору (батько). Роль елементів фантастики.  
1

59
Рюноске Акутагава. «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.
1

60
Контрольна роб  Контрольна робота № 6. Розділ «Світова новела»
1

61
Урок позакласного читання. Курт Воннегут. «Брехня».
1

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ
62
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний замок Хаула».
1

63
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний замок Хаула». Елементи чарівної казки і детективу у творі. Значення художнього прийому чаклунства.
1

64
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
1

65
Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.
1

66
Айзек Азімов. «Фах». Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
1

67
Контрольна робота № 7. Розділ «Сучасна література. Я і світ»
1

68
Урок позакласного читання. Сучасна зарубіжна поезія. Віслава Шимборська.
1

ПІДСУМКИ
69
Підсумки. Подорож в часі і просторі з літературними героями
1

70
Підсумки. Узагальнення та систематизації знань в вигляді інтелектуальної гри.
1



Комментариев нет:

Отправить комментарий