КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ
№
|
Тема
|
К-сть год.
|
Дата
|
І СЕМЕСТР
ВСТУП
|
|||
1
|
Оригінал
і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і
переспів.
|
1
|
|
2
|
Основні
відомості про розвиток української перекладацької традиції. Майстри
художнього перекладу.
|
|
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ
|
|||
3
|
Билина
як жанр давньоруської літератури. Основні цикли билин. «Про Іллю Муромця і
Соловія». Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Реальність (історія, побут, звичаї) і
художня вигадка в билинах.
|
1
|
|
4
|
Ідеал воїна-захисника в билині «Про Іллю Муромця та
Соловія».
|
1
|
|
5
|
Урок
розвитку зв’язного мовлення. Твір – характеристика літературного героя «Ілля Муромець – ідеал воїна-захисника рідної землі».
|
1
|
|
6
|
Урок
позакласного читання. Билина «Садко».
|
1
|
|
7
|
Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні
ознаки балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір
як вічний образ.
|
1
|
|
8
|
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові.
|
1
|
|
9
|
«Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного
захисника Робіна Гуда.
|
1
|
|
10
|
Ф. Шиллер. «Рукавичка». Випробовування
головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага,
людська гідність.
|
1
|
|
11
|
А. Міцкевич. «Світязь». Утвердження
любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи,
елементи фольклору в творі.
|
1
|
|
12
|
Р.Л. Стівенсон. «Вересовий
трунок». Основний конфлікт балади. Утвердження духовної сили пиктів, їх
героїзму в захисті національних інтересів. Символіка твору.
|
1
|
|
13
|
Урок виразного
читання. Виразне читання балад.
|
1
|
|
14
|
Контрольна роб Контрольна робота № 1. Вступ. Розділ
«Билини і балади».
|
1
|
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ
В ЛІТЕРАТУРІ
|
|||
15
|
В. Скотт – засновник історичного
роману.
|
1
|
|
16
|
В. Скотт. Історичний колорит твору і
засоби його творення.
|
|
|
17
|
В. Скотт. Динаміка сюжету роману
«Айвенго».
|
1
|
|
18
|
В. Скотт. Зіткнення добра, краси й
справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Ровени і Ребеки.
|
1
|
|
19
|
В. Скотт. Історія і художній вимисел у
романі «Айвенго».
|
|
|
20
|
Із резервних годин. В. Скотт. Образи Бріана де
Буагільбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі. Зіткнення з
жорстокістю і підступністю.
|
1
|
|
21
|
Із резервних годин. В. Скотт. Утілення в образі Айвенго
кодексу лицаря, художні засоби
створення образу.
|
1
|
|
22
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Порівняльна характеристика літературних героїв Айвенго та Бріана де Буагільбера.
|
1
|
|
23
|
Друга світова війна у європейській поезії. Зображення
трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.
|
1
|
|
24
|
Василь Биков. «Альпійська балада».
Гуманістичний зміст повісті.
|
1
|
|
25
|
Василь Биков. «Альпійська балада».
Протиставлення сили дружби і кохання світу насильства. Образи Івана Терешка і
Джулії.
|
1
|
|
26
|
Василь Биков. «Альпійська балада».
Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. Особливості сюжету і композиції повісті.
|
1
|
|
27
|
Контрольна роб Контрольна робота № 2 Розділ
«Історичне минуле в літературі».
|
1
|
|
ДУХОВНЕ
ВИПРОБОВУВАННЯ ЛЮДИНИ
|
|||
28
|
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм».
Проблема взаємин між батьками й дітьми. Утвердження сімейних цінностей.
|
1
|
|
29
|
Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм».
Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості
людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння.
Символічність назви оповідання.
|
1
|
|
30
|
Р. Кіплінг. «Балада про Схід і Захід».
Протистояння і примирення Сходу і Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга.
Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв.
|
1
|
|
31
|
Р. Кіплінг. Проблема
духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші «Якщо». Сюжет
і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина
повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність
моральним принципам).
|
1
|
|
32
|
Урок виразного читання. Р. Кіплінг. «Якщо…»
|
1
|
|
33
|
Контрольна ро Контрольна робота № 3. Розділ «Духовне випробовування
людини».
|
1
|
|
34
|
Урок позакласного читання. Ч. Діккенс «Пригоди Олівера Твіста».
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|||
ДРУЖБА І КОХАННЯ
|
|||
35
|
Олександр Пушкін. «19 жовтня 1825
року» Дитинство і юність О.С. Пушкіна. 19 жовтня – День Ліцею. Ліцейські
друзі поета. Авторські спогади і роздуми у творі.
|
1
|
|
36
|
Олександр Пушкін. «19 жовтня 1825
року». Уславлення дружби й вірності у вірші.
|
1
|
|
37
|
Олександр Грін. Основні факти життя і творчості митця.
|
1
|
|
38
|
Олександр Грін. «Пурпурові
вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт
твору (Каперна – мрія).
|
1
|
|
39
|
Олександр Грін. «Пурпурові
вітрила». Духовно-емоційний світ Артура Грея.
|
1
|
|
40
|
Олександр Грін. «Пурпурові
вітрила». Поєднання реального і фантастичного в творі. Символіка образу
пурпурових вітрил.
|
1
|
|
41
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум на
морально-етичну тему «В чому чарівна сила мрії?» за повістю «Пурпурові
вітрила».
|
1
|
|
42
|
Вірші зарубіжних поетів про
дружбу і кохання. Р. Бернс.
«Моя любов – рожевій квіт…». Поетизація високого почуття, розкриття його
сутності.
|
1
|
|
43
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання.
Г. Гейне «Коли настав
чудовий май…» Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.
|
1
|
|
44
|
Із резервних годин. Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. К. Симонов «Чуєш… Ти чекай мене..» Поетизація високого почуття,
розкриття його сутності.
|
1
|
|
45
|
Контрольна роб Контрольна робота № 4. Розділ «Дружба і кохання».
|
1
|
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ
ДЕТЕКТИВ
|
|||
46
|
Едгар Аллан По – засновник
жанру детективу у світовій літературі. Детектив як жанр літератури,
характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.
|
1
|
|
47
|
Едгар Аллан По. Захопливий сюжет
повісті «Золотий жук». Особливості композиційної будови твору – «розповідь у
розповіді», її художнє значення.
|
1
|
|
48
|
Із резервних годин. Едгар Аллан По. «Золотий жук». Образи
Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.
|
1
|
|
49
|
А. Конан Дойл – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних
країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
|
1
|
|
50
|
А. Конан Дойл. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в
оповіданні «Пістрява стрічка». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса.
|
1
|
|
51
|
Із резервних годин. Утвердження в образі Шерлока
Холмса сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Вотсон як оповідач. Різні
точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.
|
1
|
|
52
|
Контрольна
робота № 5. Розділ «Літературний детектив».
|
1
|
|
СВІТОВА НОВЕЛА
|
|||
53
|
О. Генрі – майстер
новели. Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього.
|
1
|
|
54
|
Із резервних годин. О. Генрі. Новела «Останній листок».
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха,
найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели.
|
1
|
|
55
|
О. Генрі. Моральні цінності в новелі
«Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
|
1
|
|
56
|
Урок розвитку
зв
’язного мовлення. Контрольний твір.«Дива, які творить звичайна людяність» (за прочитаними новелами О. Генрі). |
1
|
|
57
|
Г. Дж. Уеллс – видатний англійський
фантаст. «Чарівна крамниця».
|
1
|
|
58
|
Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і
дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами.
Особливості дитячого світу. Оповідач
твору (батько). Роль елементів фантастики.
|
1
|
|
59
|
Рюноске Акутагава. «Павутинка».
Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі
«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.
|
1
|
|
60
|
Контрольна роб Контрольна робота № 6. Розділ «Світова новела»
|
1
|
|
61
|
Урок
позакласного читання. Курт Воннегут. «Брехня».
|
1
|
|
СУЧАСНА
ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ
|
|||
62
|
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний
замок Хаула».
|
1
|
|
63
|
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний
замок Хаула». Елементи чарівної казки і детективу у творі. Значення
художнього прийому чаклунства.
|
1
|
|
64
|
Діана Вінн Джонс. «Мандрівний
замок Хаула». Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
|
1
|
|
65
|
Айзек Азімов. «Фах». Роздуми про майбутнє
людини і людства. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в
сучасному світі.
|
1
|
|
66
|
Айзек Азімов. «Фах». Образ Джорджа
Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Утвердження сили людського
інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.
|
1
|
|
67
|
Контрольна робота № 7. Розділ «Сучасна література. Я
і світ»
|
1
|
|
68
|
Урок позакласного читання. Сучасна зарубіжна поезія. Віслава Шимборська.
|
1
|
|
ПІДСУМКИ
|
|||
69
|
Підсумки. Подорож в часі і просторі з літературними
героями
|
1
|
|
70
|
Підсумки. Узагальнення та систематизації знань в
вигляді інтелектуальної гри.
|
1
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий