9 клас

Зарубіжна література

9 клас

 п/п
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітка
І. Вступ.  Із  літератури  європейського  бароко
1

Бароко як перший  загальноєвропейський  напрям. Європейське та  українське  бароко.

2

Педро  Кальдерон -  видатний  драматург і поет  іспанського  бароко.

3

« Життя -  це  сон»  як  втілення  світоглядних  і  художніх  принципів  бароко.

4

Філософсько-моральний  конфлікт  драми « Життя -  це  сон».

5

Причини і  наслідки  еволюції  образу Сехісмундо.

6

Урок позакласного читання. Поезія доби бароко.


ІІ. Із   літератури  класицизму
7

Класицизм  як  художній  напрям  у  літературі  ХVІІ століття. Філософське  та  естетичне  підґрунтя  класицизму. Основні  правила  класицизму.

8

Жан  Батист  Мольєр – видатний драматург доби класицизму. Місце комедії  « Міщанин – шляхтич» у творчому доробку Мольєра.

9

Журден – головний герой класицистичної комедії              « Міщанин – шляхтич»

10

Засоби  творення  смішного в  комедії «Міщанин – шляхтич».

11

Виховний потенціал комедії «Міщанин – шляхтич».

12

Контрольна робота за розділами «Вступ. Із літератури європейського бароко», « Із літератури класицизму. Контрольний  твір.

ІІІ. Із   літератури  ХVІІІ  ст.  Просвітництво
13



Просвітництво як  літературна  доба.  Розмаїття  виявів  літературного  життя:  сентименталізм, класицизм, реалізм.



14

Вольтер – автор повісті «Простак».

15

Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви. Конфлікт природної людини Гурона і французького суспільства як центральний у творі.

16

Антимонархічні  та  антиклерикальні  мотиви  твору. Гурон і Гордон у Бастилії. Трагізм долі мадемуазель де Сент - Ів і Гурона

17

Йоган Вольфганг Гете. Трагедія «Фауст» - вершина творчості Гете і один з найвидатніших творів світової літератури. Історія створення.

18

Композиція та проблематика трагедії «Фауст»

19

Образ Фауста як втілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття і призначення людини.

20

Опозиція  Фауст – Мефістофель, діалектичне  вирішення  проблеми  протистояння  добра  і  зла. Фауста  і  Маргарита.



21

 Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання твору за картиною Рембранта «Фауст»

22

Йоганн  Крістоф  Фрідріх Шиллер – виразник просвітницьких ідей свободи і справедливості.

23

 Народна  драма «Вільгельм  Телль».

24

Поетизація в драмі Шиллера боротьба за національну незалежність і свободу особистості. Символічний сенс сцени на Рютлі.

25

Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння.Особливості  драматичного  конфлікту  в  драмі «Вільгель Телль» та його художнє  втілення.

26

Урок розвитку зв’язного мовлення.(Усно) Герої твору – справжні патріоти своєї землі, які готові віддати життя за її свободу і незалежність.


27

Контрольна робота за розділом «Із літератури Просвітництва»

ІV.  Із  літератури   романтизму
28

Особливості  романтизму як  художнього  напряму, його естетичні  принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші  представники.





29

 Ернст Теодор Амадей Гофман – багатогранний митець – романтик «Крихітка  Цахес…» - шедевр романтичної казки – новели.

30

Протистояння митця та філістера – основний конфлікт казки «Крихітка  Цахес…». Специфіка романтизму Гофмана

31

Сатирико – метафоричний зміст казки «Крихітка  Цахес…». Іронія і гротеск у творі.

32

Контрольна робота за розділом «Із  літератури    Романтизму».

33
 
Г Гейне – німецький  поет – романтик. « Книга  пісень» - видатне  явище  німецького  романтизму.
 
34
 
Любов – першооснова життя. Змалювання природи як засіб бариня і пізнання світу у віршах з « Книги пісень».
 
35
 
Асоціативний аналіз поезії Г. Гейне «Чому троянди немов не живі…»
 
36
 
Урок виразного читання. Виразне читання напам’ять поезії Г. Гейне.
 
37
 
Дж. Байрон – англійський  поет-романтик, фундатор  течії  байронізму. Провідні мотиви і домінуючі настрої його творчості.
 
38
 
Байронічний герой і настрої « світової скорботи» у віршах поета.
 
39
 
Поема « Мазепа», історична  основа  та  романтичний  міф. Особливості композиції
 
40
 
Риси романтичного героя у образі Мазепи.
 
41
 
 Урок позакласного читання. Образ Мазепи в світовій літературі.
 
42
 
Творчість  Адама  Міцкевича – апогей  польського  романтизму. Перебування поета в Росії і Україні відбиття вражень в його поезії. (Цикл « Кримські  сонети»).
 
43
 
Мотив єдності природи і людини. Патріотизм  і  ностальгія  за далекою  батьківщиною як  провідний  мотив « Кримських  сонетів».
 
44
 
«Дзяди» як філософська драма. Монолог Конрада, втілення в ньому рис романтизму.
 
45
 
Контрольна робота за творчістю Г. Гейне, Дж. Байрона, А. Міцкевича.
 
V. Від   романтизму   до   реалізму
46
 
О. Пушкін  -  видатний  російський  поет.
 
47
 
 
Жанрово – тематичне  розмаїття лірики  О. Пушкіна.
 
48
 
Розвиток мовлення. Аналіз поетичних творів Пушкіна.
 
49
 
 « Євгеній  Онєгін» - соціально – психологічний  роман у віршах. Онєгінська  строфа.
 
 
50
 
Характеристика образу Євгенія Онєгіна, Ленського. Духовний світ головних героїв.
 
51
 
Проблематика роману. Романтичні та реалістичні риси в романі «Євгеній Онєгін»
 
52
 
Розвиток мовлення. Диспут «Чому Онєгін став зайвою людиною»?
 
53
 
Жіночі образи у романі.
 
54
 
Контрольна робота. Контрольний твір за романом “Євгеній Онєгін”
 
55
 
М. Лермонтов – видатний російський письменник.
 
56
 
Мотив свободи і самотності, песимізм поезії Лермонтова. Читання напам’ять вірша.
 
57
 
«Герой  нашого  часу»  – морально – психологічний  роман.
 
 
58
 
 
Особливості  композиції та її роль у розкритті характеру Печоріна. Печорін і байронічний герой.
Виразне читання прозового уривку.
 
59
 
Жіночі образи  роману.
 
60
 
Максим  Максимович – образ маленької людини. Галерея образів  «маленьких людей» в  романі.
 
 
61
 
 
Романтичні  й реалістичні  елементи  у творі. « Герой  нашого  часу» 
 
 
62
 
 
 Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір – роздум «Печорін і Онєгін – діалог героїв свого часу».
 
63
 
М. Гоголь – російський  і  український  письменник. Вплив української  культури  на  розвиток його  творчості.
 
64
 
Високий  гуманізм  письменника  у зображенні  в повісті «Шинель» трагічної долі «маленької  людини» 
 
65
 
Суміщення в повісті «Шинель» елементів романтизму і реалізму.
 
66
 
Образ «маленької  людини»  в творчості М. Лермонтова, М. Гоголя.
 
 
67
 
 
Елементи  романтизму  і  реалізму  в повісті  «Шинель».
 
68
 
Контрольна робота за розділом
 
69
 
Узагальнення  та  систематизація вивченого  протягом    року.
 
70
 
Підсумковий урок. Література на літо
 

 
Зарубіжна література
9 клас ( зі змінами 2016 року)
Усього – 70 годин;
текстуальне вивчення творів – 58 годин;
розвиток мовлення – 4 години;
позакласне читання – 2 години;
резервний час – 6 години.



№№
К-ть
год.
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
(за темами)
1



















2

ВСТУП
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі.
(ТЛ) Жанр, стиль. 
(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів.
(УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. 
(ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців.

Учень (учениця):
дає визначення поняття «жанр», розуміє його зв’язок із родовим поділом літератури;
називає жанри, які належать до різних родів (епос, лірика, драма), а також міжродові утворення (наприклад, балада, поема та ін.);
визначає жанрові ознаки творів (на прикладі прочитаних текстів);
дає визначення поняття «стиль», розрізняє стилі загальні (епох, напрямів, течій) та індивідуальні (стилі письменників);
знає складники стилю (тематика, образотворчість, сюжетно-композиційні особливості, поетична мова);
порівнює окремі жанри в національних літературах (на прикладі прочитаних творів).



2

9


ПРОСВІТНИЦТВО
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями  (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).
Джонатан Свіфт (16671745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.
Йоганн Вольфганг Ґете (17491832). Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у  «Прометеї». Образ Прометея.    
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (17591805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу.
(ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція.
(ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва.
(УС) Ідеї Просвітництва в Україні.  
(ЕК) Порівняння оригіналів і художніх перекладів (у фрагментах і цілісно за умови володіння учнями іноземною мовою).


Учень (учениця):
розкриває чинники (історичні, філософські, естетичні) розвитку європейської літератури доби Просвітництва;
знає основні художні напрями розвитку літератури й мистецтва Просвітництва, називає їхні ознаки, представників;  
називає ключові ідеї Просвітництва, виявляє їх у прочитаних творах;
визначає особливості сюжету й композиції роману Дж. Свіфта «Мандри Гуллівера»;
розкриває жанрову своєрідність роману «Мандри Гуллівера»  (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики);
знаходить приклади езопової мови у творі Дж. Свіфта;
характеризує образ Гуллівера, визначає художні засоби його створення;
знаходить у романі Дж. Свіфта приклади гумору, іронії, сатири, сарказму, визначає їхні функції у творі;
розкриває ідеї, аналізує мотиви й образи в ліричних творах Й. В. Ґете;
пояснює, чому ода «До радості» Ф. Шиллера стала гімном Євросоюзу.





3



18

РОМАНТИЗМ
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.
Генріх Гейне (17971856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.  
Джордж Ноел Гордон Байрон (17881824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Поема «Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.
Українська тема в поемі «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.).
Відображення духовного життя особистості та суспільства,  історії та культури Європи в поемі «Паломництво Чайльд Гарольда». Герой і автор: схожість і відмінність. Особливості віршової організації поеми (спенсерова строфа).

 ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ
Олександр Сергійович Пушкін (17991837). Лірика («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»), «Я вас кохав…», «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»). «Євгеній Онєгін».
Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової літератури. Провідні мотиви його лірики. Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця.
Взаємодія романтизму і реалізму в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін». Реалістичне висвітлення романтичних тем (кохання, відчуження особистості, життя і смерті, розладу мрії та дійсності тощо) і образів (Онєгін – Тетяна, Ленський – Ольга). Традиції світової літератури і культури у творі (вплив Дж. Байрона та ін.). Дзеркальна композиція (лист Тетяни – відповідь Онєгіна – дуель – лист Онєгіна – відповідь Тетяни). Зображення різних сфер життя (історії і сучасності, столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства тощо). Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції, підході до зображення дійсності). Образ автора. 
Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»). «Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя).
Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Зв’язок творчості митця із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).
Особливості розвитку сюжету й композиції в романі «Герой нашого часу». Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби. Складність образу Печоріна, його духовна трагедія. Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману. 
(ТЛ) Поглиблення понять про поему (романтична), роман (роман у віршах, філософсько-психологічний), віршовий розмір. Строфа (онєгінська).  
(ЛК) Романтизм у різних видах мистецтва (живопис, музика та ін.).
(УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців. (ЕК) Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна» М. Ю. Лермонтова. Трансформація байронічних мотивів у творчості О. С. Пушкіна і М. Ю. Лермонтова. Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна. Тема «пам’ятника» у творчості Горація, О. С. Пушкіна. Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів.
Завершення І семестру
Учень (учениця):
визначає специфічні ознаки романтизму як художнього напряму в літературі й мистецтві, чинники його розвитку (історичні, естетичні, філософські), національну специфіку в різних країнах;
розповідає про основні віхи життя і творчості митців, їхній внесок у духовну скарбницю світової та національних літератур;
визначає провідні теми й мотиви ліричних творів письменників-романтиків;
аналізує романтичні образи, засоби їхнього створення;
знаходить у тексті, інтерпретує зміст романтичних символів;
виявляє зв’язок романтичних творів із фольклором, знаходить відповідні елементи (образи, символи, мотиви, жанрові ознаки тощо);
виявляє зв’язок творів із традиціями світової культури (Біблією, філософією, мистецтвом тощо);
аналізує (цілісно) ліричні вірші поетів-романтиків, поему («Мазепа» або «Паломництво Чайльд Гарольда» Дж. Байрона);
виявляє жанрові ознаки поеми й роману доби романтизму та взаємодії романтизму з реалізмом (на прикладі творів Дж. Байрона, О. С. Пушкіна, М. Ю. Лермонтова);
визначає особливості віршового розміру, строфічної організації поетичних творів (на прикладах прочитаних текстів);
виявляє художнє новаторство митців – відкриття нових тем і мотивів, збагачення художньої мови, нові рішення в галузі образотворчості, жанрів тощо;
порівнює оригінали (за умови володіння іноземною мовою), художні переклади, переспіви творів письменників;
установлює трансформацію байронічних мотивів у російському романтизмі (О. С. Пушкін, М. Ю. Лермонтов);
виявляє схожість і відмінності в підходах митців у розкритті теми «пам’ятника» (Горацій, О. С. Пушкін);
порівнює образи Євгенія Онєгіна та Печоріна;
розповідає про роль України в житті й творчості митців, пояснює посилення інтересу Європи до України в добу романтизму;
знає імена українських перекладачів творів європейських романтиків;
розповідає про відкритість романтизму як художнього напряму, його взаємодію з іншими напрямами, демонструє формування реалістичних тенденцій у межах романтизму (на прикладі прочитаних творів);
виявляє особливості індивідуальних стилів митців (на прикладі прочитаних творів).
4

13



РЕАЛІЗМ
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму (зв’язок із дійсністю, аналітизм, типовість образів і ситуацій, розкриття впливу соціального середовища на людину, критичний пафос, дослідження життя суспільства, психологізм та ін.). Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).
Оноре де Бальзак (17991850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).
Микола Васильович Гоголь (18091852). Петербурзький етап життя і творчості письменника.
«Ревізор». Творча історія п’єси. Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка. Засоби комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.
«Шинель». Цикл петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. Побутовий, психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й композиції. Образ Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для людини простору). Трактування фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької людини».

(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість (соціально-психологічна, соціально-побутова, філософська), оповідання, комедію, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр.   
(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака, М.В. Гоголя у мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі  тощо).  
(УС) О. де Бальзак і Україна. Значення М. В. Гоголя для розвитку української та зарубіжних літератур.
(ЕК) Зіставлення специфіки розкриття теми грошей та їхнього впливу на людину у творчості О. де Бальзака й М. В. Гоголя.
  

Учень (учениця):
дає визначення поняття «реалізм», називає його провідні ознаки, виявляє їх у прочитаних творах;
розуміє особливості взаємодії реалізму з іншими напрямами XIX століття (романтизмом, натуралізмом);
розповідає про основні віхи життя й творчості митців;
розкриває особливості світогляду письменників;
визначає актуальні проблеми, теми творів;
установлює сюжетно-композиційні особливості творів;
аналізує прочитані тексти цілісно і в окремих фрагментах;
аналізує образи персонажів як типові з визначенням засобів їхнього створення (портрет, психологічні деталі, інтер’єр, мова, стосунки із середовищем, з іншими персонажами тощо);
дає визначення поняття «психологізм», розкриває специфіку психологізму в прочитаних творах;
інтерпретує вчинки персонажів, дає їм власну оцінку, висловлює судження щодо певних ситуацій, аргументує свою позицію прикладами, цитатами з текстів;
виявляє художнє новаторство митців;
розкриває специфіку аналітичного підходу письменників до зображення дійсності (зображення людини у зв’язках із середовищем, змалювання різних верств суспільства, точність деталей і описів тощо);
розповідає про зв’язки письменників з Україною, увічнення їхньої пам’яті в музеях і пам’ятниках, утілення образів і сюжетів їхніх книг у творах мистецтва;
порівнює особливості втілення теми грошей та їхнього згубного впливу на людину й суспільство у творчості О. де Бальзака і М. В. Гоголя (на прикладі прочитаних творів).

5






7





















НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ У ДРАМАТУРГІЇ
КІНЦЯ XIX–ПОЧАТКУ XX СТ.
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
Генрік Ібсен (18281906). «Ляльковий дім». 
Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.
Бернард Шоу (18561950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». Динаміка образу Елайзи Дулітл. Ідеї  «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

(ТЛ) «Нова драма», ібсенізм.  
(ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.
(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.
(ЕК) Порівняння особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.

Учень (учениця):
виявляє у творах письменників провідні проблеми, теми, мотиви;
характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення;
аналізує твори у єдності змісту та форми;
висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій творів, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами;
долучається до полеміки щодо творів письменників;
розповідає про основні віхи життя й творчості митців;
знає українські переклади творів, зіставляє їх з оригіналами (за умови володіння іноземною мовою);
порівнює особливості «старої» та «нової драми»;
здійснює пошуково-дослідницьку діяльність у галузі літератури (збирання відомостей про письменників, систематизація фактів, аналіз окремих літературних явищ, підготовка повідомлення, презентації тощо);
користується літературознавчими словниками, енциклопедіями та іншими видами джерел (зокрема інтернет-ресурсами).

6

7



ЛІТЕРАТУРА XXXXI СТ.
ЖИТТЯ, ІСТОРІЯ, КУЛЬТУРА
(2 твори за вибором учнів і вчителя)
Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст. Образна система твору. Філософські проблеми. Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.
Рей Дуглас Бредбері (19202012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.
Гарпер Лі (19262016). «Убити пересмішника».
Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю. Моральні ідеали у творі.
Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта. Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.
(ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».
(ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, їхнє використання для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книгою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури. Сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали  творів зарубіжної літератури. Міжнародні літературні премії.
(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної класики і сучасної літератури. Шолом-Алейхем і Україна.  
(ЕК) Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у творах мистецтва.


Учень (учениця):
знає основні відомості про життя і творчість митців;
виявляє актуальні проблеми, теми в прочитаних творах, їхній зв'язок із проблемами суспільства, історії, культури, існування людини, її морального вибору;
виявляє ознаки різних літературних напрямів у прочитаних творах;
знає характерні ознаки різних жанрів, виявляє їх у творах письменників; 
характеризує образи провідних героїв, простежує особливості їхньої внутрішньої зміни, виявляє відповідні художні засоби;
створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури (або кіно, театру);
обстоює власну точку зору, веде полеміку щодо актуальних проблем і тенденцій розвитку сучасної літератури, зокрема в аспекті її взаємодії з іншими видами мистецтва;
презентує свої улюблені твори сучасної літератури на уроці, виявляє в них риси художності;
володіє навичками роботи з бібліотечними фондами, інтернет-ресурсами з метою пошуку необхідної книги, творчого читання;
знає популярні книжкові серії для молоді, сучасні літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури;
аналізує твори сучасних зарубіжних авторів у єдності змісту й форми;
знає визначні міжнародні літературні премії сучасності;
називає зарубіжних письменників-лауреатів міжнародних премій у галузі художньої літератури, твори митців, відзначені преміями.
    
7


2

ПІДСУМКИ
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.









Завершення ІІ семестру (+ 6 год. резерв)

Учень (учениця):
визначає основні етапи літературного процесу XIXXX ст., їхні особливості, звязок із розвитком культури і мистецтва;
розрізняє літературні напрями, течії, роди, жанрі XIXXX ст.;
установлює жанрово-родову належність творів, їхню жанрову й стильову своєрідність;
називає представників різних літературних напрямів, течій, мистецьких тенденцій, виявляє їхній внесок у національну та світову скарбницю художніх цінностей;
застосовує літературознавчі поняття в процесі аналізу й інтерпретації літературних творів;
аналізує, оцінює, порівнює літературні твори і явища.



Для вивчення напам’ять
Ф. Шиллер. «До радості»
Г. Гейне. «Не знаю, що стало зо мною…»
М. Ю. Лермонтов. «На дорогу йду я в самотині…»

 




СПИСОК ТВОРІВ ДЛЯ ДОДАТКОВОГО ЧИТАННЯ
Для уроків позакласного читання і уроків із резервного часу
(за вибором учителя)

9 клас
Акутаґава Р. «Ніс» та ін. (1 за вибором)
Бальзак О. «Батько Горіо», «Шагренева шкіра» (1 за вибором)
Бронте Ш. «Джейн Ейр»
Гоголь М. В. «Ніс», «Портрет» (1 за вибором)
Грибоєдов О. С. «Лихо з розуму»
Гюго В. «Собор Паризької Богоматері»
Кузнецов А. В. «Бабин Яр»
Лермонтов М. Ю. «Мцирі»
Меріме П. «Кармен»
По Е. «Ельдорадо» та ін.
Пушкін О. С. «Маленькі трагедії» (1 за вибором).
Ремарк Е. М. «Три товариші», «Життя в борг» (1 за вибором)
Сенкевич Г. «Камо грядеші?» 
Стругацькі А. і Б. «Важко бути богом»
Шиллер Ф. «Івікові журавлі», «Підступність і кохання», «Розбійники», «Вільгельм Телль» (1 за вибором)
Із сучасної літератури
Геддон М. «Загадковий нічний інцидент із собакою»
Космовська Б. «Позолочена рибка»
Нестлінґер К. «Маргаритко, моя квітко»
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором). 
Кіноповісті та кіноромани
Еймі Бендер. «Таємний знак» (США, 2010, реж. М. Аґрело); Хосе Рівера, Тім Салліван. «Листи до Джульєтти» (США, 2010, реж. Г. Вінік); Майкл Морпурґо «Бойовий кінь» (США, 2012, реж. Стівен Спілберґ)  або інші (1-2 за вибором).


Фронтальні види контрольних робіт
9 клас

Форми контролю
         І  семестр
   ІІ     семестр

Дата

Дата
Контрольний класний твір

1
1.     1.
1
1.     1.

Виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
2
1.

2.
+1
2
1.

2.
+1
Уроки розвитку мовлення
(РМ)
2
(у+п)
1.

2.
2
(у+п)
1.

2.
Уроки позакласного читання
(ПЧ)
1
1.


1
1.


Виразне читання
1
1

1
1
 
 
 
 


Комментариев нет:

Отправить комментарий